2013年9月13日 星期五

Celine Dion Goodbye The Saddest Word






Mamma, you gave life to me
媽媽,您賜予我生命

Turned a baby into a lady
使一個小娃娃成為一位淑女

And Mamma, all you had to  offer
而媽媽,您所給予我的一切

Was a promise of a  lifetime of love
就是那一生都享有愛之承諾。

 

Now I  know
如今我已知道

There is no other love like  a  mothers
世間再沒有其他任何一種愛比得上一位母親

Love for  her child
對她孩子的愛!

I know that love so  complete
我也知道,一份如此完美的愛

Someday must leave
也總有一天會離開

Must say goodbye
終須道一聲再見 

 

Goodbyes the saddest word Ill ever  hear
「再見」是我聽過最感傷的話

Goodbyes the last time  I will hold  you near
「再見!」這是我最後一次能夠緊緊將您擁抱

Someday youll say that  word and I  will cry
總有一天,您會說出那句話,而我將會哭泣

Itll break my heart  to hear you say  goodbye
聽到您說再見,將會令我心碎

 

Mamma, you gave love to  me
媽媽,您賜予我真愛

Turned a young one into  a woman
使一個天真少女成為一位成熟女人

And Mamma, all  I ever needed
而媽媽,我此生所需要的

Was a guarantee  of you loving me
就是您深愛著我的保證

 

Cause I  know
因為我知道

There is no other love like  a  mothers
世間再沒有其他任何一種愛比得上一位母親

Love for  her child
對她孩子的愛!

And it hurts so
然而事實將使人傷痛,

That something so strong
當你發覺一份如此堅強的愛

Someday will be gone
有一天將會消逝,

Must say goodbye
終須道一聲再見!

 

Goodbyes the saddest word Ill  ever hear
「再見」是我聽過最感傷的話

Goodbyes the last  time I will hold  you near
「再見!」這是我最後一次能夠緊緊將您擁抱

Someday youll say  that word and I  will cry
總有一天,您會說出那句話,而我將會哭泣

Itll break my heart  to hear you say  goodbye
聽到您說再見,將會令我心碎

But the love you gave me  will always  live
但是您付給我的那份愛  將會生生不息

 

Youll always be there every time  I  call
當我呼喚您,您總在我身邊,

You offered me the  greatest love of  all
您給予我世間最偉大的愛

You take  my weakness and you make me  strong
您化解了我的脆弱,讓我變得堅強

And I will always love  you till  forever comes
我將永遠愛您,直到永恆!

 

And  when you need me
而當您需要我

Ill be there  for you all the way
我也會在您身邊,全心為您付出

Ill be there whole life  through
我將會伴您一生

Ill be there this I  promise you  mamma
媽媽  我會在那裡,這點我可以保證

Ill  be there beacon through the darkest  nights
最黑暗的夜晚,我就是伴您渡過的路燈

Ill be the wings  that guide your  broken flight
坎坷旅程,我會成為您迷失時,指引的雙翼。

Ill be your shelter  through the raging  storm
風雨來臨,我會陪伴您,庇護您。

And I will love you  till forever comes
而我將永遠愛你,直到永恆

 

Goodbyes  the saddest word Ill ever hear
「再見」是我聽過最感傷的話

Goodbyes the last time I  will hold  you near
「再見!」這是我最後一次能夠緊緊將您擁抱

Someday youll say  that word and I  will cry
總有一天,您會說出那句話,而我將會哭泣

Itll break my heart  to hear you say  goodbye
聽到您說再見,將會令我心碎

Till we meet  again...
直到我們再度相聚

Until  then...
而在那一刻到來之前

Goodbye
再見


 

沒有留言:

張貼留言